כבר מימי קדם, כמו בתקופה התנכ"ית, אנו מוצאים אזכורים רבים לתחבורה הימית, אשר בזמנו נחשבה למועדפת ביותר. כיום, ישנה האפשרות לבחור להתנייד בין שמיים, מים ואדמה, עדיין רבים הבוחרים בכלי שיט ימי וזקוקים לרכישת ביטוח ימי, שהוא שונה מאוד מביטוח רכבים רגיל ולא כל חברת ביטוח רשאית להציעו. חברת ע.ת.ג.ר ביטוח ופיננסים הינה סוכנות ביטוח מקצועית המתמחה במתן שירות מקצועי, מקיף ותומך בכל תחומי הביטוח – ימי, רכב, דירה, בריאות ועוד.

ביטוח ימי

יאכטה קטנה שעוגנת במפרץ חיפה היא כל מה שרציתם אי פעם. במשך שנים ארוכות חסכתם שקל לשקל, עד שהצלחתם לקנות את היאכטה הראשונה שלכם. אבל לפני שאתם מפליגים עמה לים ועורכים מסיבות קיץ סוערות, חשוב לבטח את כלי השייט שלכם מפני סערה אמתית שעלולה לפגוע בה ולגרום לשברים. אצלנו בסוכנות ע.ת.ג.ר ביטוח ופיננסים תוכלו לעשות פוליסת ביטוח ימי על כל כלי שייט שתבחרו.

ביטוח ימי - מה זה אומר לפי החוק

לפי החוק במדינת ישראל, ביטוח ימי חל על כל מי שיש ברשותו כלי שייט: ספינה, יאכטה, סירה או מנוע ואופנוע ים. כאשר אתם בוחרים את הביטוח המתאים עבורכם, יש צורך לוודא כי כלול בו גם מוקד חירום והצלה. מוקד זה צריך להיות זמין בכל עת למקרה של מצב חירום. נוסף על כך, יש צורך לוודא כי הציוד של כלי השייט כלול אף הוא בביטוח.

אילו ביטוחים קיימים היום

כאשר מדברים על הביטוח הימי, יש להבדיל בין שלושה סוגי ביטוחים עיקריים:

  • ביטוח צד ג' – זהו למעשה ביטוח כלי שייט שבמסגרתו חשוב שיהיה גם ביטוח צד ג, בסיסי לכל הפחות. את הביטוח רוכשים לאחר קניית כלי השייט, והוא מכסה על נזיקין שעלולים להתרחש ביבשה או בים. הביטוח צריך להיות רשום על בעל כלי השייט בלבד. כמו כן, לפני ההפלגה למדינות זרות, חשוב לוודא כי הביטוח תואם את דרישת החוק במדינה.
  • ביטוח ימי לתאונות אישיות – מכיוון שביטוח צד ג' אינו מכסה פגיעות גופניות, אלא רק על הנזקים הנגרמים לכלי השיט, חשוב לרכוש פוליסת ביטוח תאונות אישיות.
  • ביטוח ימי מקיף – הביטוח מכסה את הנזק שעלול להיגרם לכלי הימי בעקבות סכנות השייט, הצפה, שריפה, פגיעה מסערה וכדומה. חשוב לוודא כי מקום האחסון של כלי השייט עומד בדרישותיו של הביטוח, כמו גם הציוד הנלווה שלו.

קצת היסטוריה

הביטוחים הימיים אינם עניין חדש. למעשה, ב-1749 ניסחו באנגליה את הפוליסה הימית הראשונה, והיא נועדה לכסות נזקים שעלולים היו להיגרם לאניות ולמטענים אשר עליהם. ב-1982 החליטו להפריד בין ביטוחי המטענים לביטוחי האניות. וכך מאז ועד היום נוסחו פוליסות רבות ושונות שנועדו להגן על הרכוש הימי.